Sklep

Jak urządzić funkcjonalny sekretariat?

Sekretariat najczęściej stanowi swoiste „serce” przedsiębiorstwa czy jednostki (np. szkoły, kancelarii adwokackiej, dużego biura rachunkowego). To tutaj cały dzień tętni firmowe życie. Często sekretariat stanowi nie tylko firmowe zaplecze, ale i miejsce, gdzie trafiają Klienci, kontrahenci i kadra zarządzająca współpracujących firm w oczekiwaniu na rozmowę z dyrektorem lub inną osobą decyzyjną w firmie. Warto więc zadbać, aby przestrzeń była funkcjonalna, a zarazem stanowiła wizytówkę marki i zachęcała gości z zewnątrz do dalszych kontaktów biznesowych. Jak urządzeń sekretariat idealny?

Podziel przestrzeń na strefy

Przestrzeń sekretariatu warto podzielić na 2 strefy – przeznaczoną do pracy oraz dla interesantów. Nawet, gdy firma posiada oddzielną recepcję, to w sekretariacie często goście oczekują na spotkanie z przedstawicielem kadry zarządzającej. Najlepiej zainwestować w projekt aranżacji wnętrza, który przewidzi każdy detal i pozwoli stworzyć reprezentacyjne, a zarazem maksymalnie funkcjonalne strefy. Architekt lub dekorator wnętrz zadba, aby całość miała spójny charakter, posiadała dobre oświetlenie, a elementy wykończenia (kolory ścian i podłóg, fototapety itp.), meble i dodatki wpisywały się w identyfikację wizualną marki.

 Stwórz funkcjonalną strefę biurową

W sekretariacie należy zorganizować funkcjonalne miejsce do pracy. Warto dobrać wygodne biurka z głębokim blatem i ergonomiczne fotele biurowe z profilowanym oparciem, zagłówkiem i podłokietnikami (najlepiej, gdy fotel będzie można regulować na różną wysokość). Ilość stanowisk pracy zależy oczywiście od liczby pracowników, którzy będą zatrudnieni w sekretariacie. Gdy firma nie posiada oddzielnej recepcji, a sekretarka podejmuje gości, można rozważyć zamianę klasycznego biurka na wygodną ladę recepcyjną.

W sekretariacie najczęściej przechowywana jest dokumentacja całej firmy, dlatego należy zadbać o pojemne regały. Można połączyć regał otwarty z pojemną szafą wnękową. Mniejszy regał będzie służyć na dokumentację, która często jest wykorzystywana przez pracowników. Można rozplanować również służbową biblioteczkę, gdzie umieścimy akty prawne, branżową literaturę i prasę. Pozostałe dokumenty można ułożyć na półkach w zamkniętej szafie – w ten sposób unikniemy ogólnego wrażenia bałaganu.

 Kolejną kwestią są szafki na akcesoria biurowe, które bardzo często są przechowywane w sekretariatach. W większości firm to właśnie sekretarka zajmuje się zamawianiem papieru do ksero i drukowania, tuszy do drukarek, długopisów, ołówków, spinaczy biurowych, zszywek, segregatorów, teczek na dokumenty i innych materiałów niezbędnych w codziennej pracy biurowej.

 Oddzielne miejsce należy zarezerwować na sprzęt biurowy – ksero, faks, drukarka i inne urządzenia często są ustawiane właśnie w sekretariacie. Meble powinny zostać rozplanowane w taki sposób, aby uniknąć widocznej plątaniny kabli i umożliwić pracownikom swobodny dostęp do sprzętu.

 Zaprojektuj komfortową strefę dla interesantów

 W sekretariacie często znajduje się nie tylko strefa dla pracowników, ale i miejsce przeznaczone dla firmowych gości, którzy oczekują na ważne spotkania. Warto zadbać o ich komfort. Przydatny będzie stolik kawowy, na którym można podać kawę, herbatę czy wodę. Obok niego można rozmieścić wygodne fotele lub krzesełka. Należy jednak pamiętać, aby całość idealnie wkomponowywała się w aranżację całego pomieszczenia i była łatwa do utrzymania w czystości. Nowoczesne szkło i błyszczący metal prezentują się efektownie, ale wymagają szczególnej pielęgnacji, na którą często nie ma czasu podczas wykonywania podstawowych obowiązków biurowych. Lepiej więc wybierać klasyczne stoliki drewniane.

Pozdrawiamy

Zespół EFEKT MEBLE